Up to date

Nämen goddagens... det var inte igår! Ber om ursäkt för mitt långa blogg-uppehåll. Har minst sagt hänt en hel del sedan sist vi hördes!

Om jag relaterar till mitt senaste inlägg och vad som skiljer sig åt ifrån det, så har för det första Daniel och jag gjort slut. Är ett litet tag sedan nu. Känns bra, men inget jag vill kommentera närmre i bloggform. Sist jag skrev hade jag ju även en månad kvar i skolan - och avslöjade att jag fått jobb på kommunen.

Skolan ja... den återstående månaden i skolan bloggade jag ingenting (och efter det rann det liksom ut i sanden), och hade ni umgåtts med mig natt och dag så hade ni förstått. Det var den värsta månaden i hela mitt liv. Jag trodde att jag skulle spricka, gå itu, helt enkelt gå av på mitten av all stress! Var nog på gränsen till sammanbrott... men det gick!! Hahh, jag grejade det!! Med all rätta får jag säga; fy faan vad jag är bra!

Ett tips till alla er som har ett begynnande ex-jobb framför er. Var ute i god tid! Nu blir ni säkert lite småtjuriga på mig när jag skriver så och tänker att ni ÄR ute i god tid och att det inte är någon fara. Assååå... det var jag också. Jag var ute i väldigt god tid. Men jag körde kanske inte i femhundra blås från dag 1. Är det något jag såhär i efterhand känner jag kunde gjort annorlunda så är det just det. Dessutom läste jag en annan kurs samtidigt som var rätt krävande. Den där sista helvetesmånaden, den får jag sota för än idag - 6 månader senare. Jag pumpade ut den sista energin ur mig, på examensdagen var det som att jag var en ballong som någon satte en nål i. Man kan ju tycka att man ska gå ut och fira sin examen på examensdagens kväll, men jag slocknade i soffan och orkade inte röra mig ur fläcken... dagen efter det var jag också helt slut... och dagen efter det började jag mitt nya jobb som miljöinspektör!

Nu har jag varit ett halvår på mitt jobb och trivs väldigt, väldigt bra. Lär mig massor, och jobbarkompisarna är toppen! Det är tyvärr bara ett vikariat jag har, så håller tummarna för att det blir förlängt.


Sedan skrev jag ju även om att jag höll tummarna för att jag skulle få den där marklägenheten jag varit och tittat på. Japp.. den fick jag! Meeeen det är inte den jag bor i :) Bor istället i en tvåa på första våningen med inglasad balkong. Ångrar mig inte en sekund :) Ville hellre ha en tvåa än en etta.

Hmm, nu blev det här ett rent uppdateringsinlägg. Skittråkigt. Men nu är ni uppdaterade om mitt liv. Hyffsat i alla fall ;) Så nu köööör vi....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0