Tävlingsdag i Älmhult

Hej bloggeeeeen!

Idag var det dags för tävling i Älmhult, hoppa dubbla 110. Vaknade kl.4.20 och mådde inget vackert alls. Hade fått feber under natten. Mådde så pass dåligt att jag insåg att jag tyvärr inte skulle kunna stiga upp 1,5 timma senare och ge mig iväg. Tog alvedon och ipren och ställde klockan på 7 så att jag skulle kunna ringa och stryka mig ifrån klasserna. Var riktigt arg över situationen... ville ju såååå gärna hoppa idag!
Jag försökte ringa sekretariatet minst 5 gånger, allt mellan kl.7 och halv 8 (skulle öppna kl.7), men ingen svarade. Ja ja tänkte jag och sov vidare, fortfarande mådde jag inget vidare. Halv 9 ringde kära Amanda och skulle höra hur första klassen hade gått för mej. Plötsligt kände jag mig lite bättre faktiskt.... så bredde några smörgåsar, packade ut allt i bilen, tog med mig hästen och styrde kosan mot Älmhult för att hoppa "sista" klassen i varje fall.

Och det gick alla tiders, trots feber.
Upplevde att Blixten var något seg, eller ja... jämfört med hur het på gröten han varit de senaste veckorna i alla fall :P Rundan flöt på jättefint, är sååå nöjd över både mig & min Blixten. Dubbelnollor blev vi, utom placering men det var ganska stor konkurrens (89 startande) och med tanke på att jag hade feber är jag nöjd! Det jag kunde gjort bättre är haft bättre omhoppningstempo och kortat in vägarna lite. Men han hoppade som sjutton över ett par hinder i omhoppningen rent ut sagt, så jag upplevde att jag flööööög fram i sadeln och inte kom till ridning igen så snabbt som jag hade velat och därmed tappar man ju gärna ett par meter.


Här har ni ett klipp ifrån rundan:
http://www.youtube.com/watch?v=SUC0Lztp-_8


Är kanon-nöjd. Kanske att inte 120 är så långt borta för oss, senare i vår? :P



(Bild ifrån Åsbo ifrån -06 eller -07)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0