Hoppträning för Björne

Tjabba tjena hallå!!!
Hoppas eran dag varit lika bra som min :-) Började ganska soft. Eller, vad fan säger jag? Jag stod fan på crosstrainern och körde ett pass det första jag gjorde imorse (!) Och inte för att vá bitter, men det hjälpte obetydligt lite på axlarna som lever lite jävel idag. Men motion vart det ju allt i alla fall ;)

Sen åkte jag till stallet och mockade & fixade, för att sen åka hem, duscha o göra mig i ordning för att sen köra till skolan! Hade skola 13.15-17 idag, så var helt inställd på att missa den sista 1,5 h av föreläsningen eftersom jag var tvungen att åka hem till hoppträningen. Men vi slutade tidigare så jag missade aldrig något, BINGO!!

Hoppträningen gick superduper. Brukar förvisso gå ganska bra, men det var rätt mycket känsla över ridningen idag och jag kände att Blixten var mjuk och lyhörd och jaaa.. allt bara stämde sååå bra! Nu hoppade vi inga höjder, och faktiskt inte ens alla omgångar. Vi var ett par stycken som inte gjorde det idag, det är ju trots allt ganska tidigt på säsongen och än har jag inga tävlingar inplanerade och därmed inget att stressa iväg till!
Hoppas dock på att få lite höjd här framöver för nu jävlar ska min höjdskräck botas och mitt mål är att äntligen debutera 120 (kanske ännu högre?) Ja Blixten törs mer. Så nog fan måste jag också våga. Jag har vågat hoppa ganska högt på träning. Men träning är en annan sak :P
Men det är bara att ÖVA ÖVA ÖVA!! Eller hur? Och inte stressa iväg. Det handlar egentligen bara om att få lite rutin och mogna. Vi har ju haft otur med avbrott tidigare år och därför aldrig kommit dit vi velat. Men nu jävlar! Watch out ;) ;) ;)

Här är några klipp ifrån dagens träning!
Lägger upp dem i den ordning vi hoppade. Började med cavaletti, räcke, studs på "serpentin".
http://www.youtube.com/watch?v=MtpIpqnV8H4
http://www.youtube.com/watch?v=OTjxAZHCAlo
http://www.youtube.com/watch?v=XPKkiz1Sd0s

Tack till min slav (mamma) som alltid är just min slav i hästsammanhang! (hjärta)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0