Dressyrträning

Ikväll har jag tränat dressyr för Carina Eckerbom :) Första dressyrträningen för våren. Oh boy så skoj! ;)
Ser verkligen fram emot den här våren! Måste få fatt i en bättre passande dressyrsadel med, och sälja den jag har. Just nu rider jag enbart i min hoppsadel :)



Vad ska jag säga om träningen? Är faktiskt väldigt nöjd. Hästen är lite stel just nu överlag, men kan hästarna bli annat när de går i hala hagar och spänner sig hela dagarna? Red dock fram en liten stund innan träningen, så han hade god tid på sig att mjukna :) Och jag var stel i mina axlar och min rygg idag men trots detta tycker jag att jag red hyffsat! Och ja... nej, jag har liksom inte så mycket negativt att säga idag. Sköönt. Händer inte så ofta :P


Här är några videoklipp ifrån kvällens träning.
http://www.youtube.com/watch?v=ovy3UdHl3Ec
http://www.youtube.com/watch?v=kj55Fp8C8Fg


På onsdag är det hoppträning för Björne, vilken underbar vecka va? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0