Hoppträning

Hemkommen ifrån årets första hoppträning! Var inte så jättemycket hopp på träningen. Var lite mer markarbete, studs och någon liten linje... men det är så årets första träning ska vara tycker jag! "Kom-igång"-aktig.

Är nöjd med dagens träning. För att jag måste vara det. Får sänka garden lite. Har endast tränat hoppning under hösten (med något bortfall för att det blev för mycket en period) men innan dess var jag ifrån att i ett helt år vilket fortfarande känns! Och dressyr har jag nu inte tränat på över ett år, bortsett från ett par träningar (en i maj och en i december) vilket knappt räknas! Tyvärr lägger man till med många olater när man bara rider hemomkring och inte har någon som tjatar på en. Visst, min häst kan jag rida, men rider jag i rätt tempo? Med rätt bjudning? Sitter jag korrekt? Håller jag händerna knutna och inte öppna? Ner med hälarna. Mycket basic, men det är inte så lätt att hålla fokus på allt och på sin egen sits när man inte har ett extra öga som hjälper en med det.

Men nu ska det bli andra bullar!!! Fortsatt hoppträning varannan vecka hela våren för Björne, och har äntligen fått fast Dressyrträning för Carina Eckerbom med varannan vecka. Känns bra. Nu, nu händer det. Nu är vi på G!

Och det är faktiskt lite skrämmande att tänka.... men hade jag inte fått någon dressyrträning i vår, och hade jag inte fått ha kvar min hoppträning, då hade jag med handen på hjärtat lagt ner. Då hade alla motgångar och allt slit under flera år varit vatten värt! Jag hade kämpat förgäves. Och jag kan säga, att det är inte många som hade orkat så mycket motgångar som jag ett tag hade! (Men det positiva i det hela är att det stärkt mig!) Och motivationen till att pendla till Halmstad i 3 år och ta kandidatexamen i Miljövetenskap, den motivationen är hämtat ifrån mina träningar & tävlingar. Det är det jag lever för, brinner för. Och jag vill utvecklas i min ridning, mer än något annat här i världen!
Det är en hemskt känsla att se sig själv förfalla i ridningen, och inte kunna göra något åt det eftersom när man gör så gott man kan på egen hand - räcker det ändå inte till. Men nu mina damer på mina herrar... i vår ska jag tamejtusan utvecklas! Hårdträna! Motståndarna på tävlingsbanorna ska darra av skräck för oss! Kanske till och med på dressyrbanor? Haha... nu ska vi inte ta i så vi kräker, sakta i backarna... en sak i taget! Men ambitionen finns där! =)


Nu blev det väldigt känslosamt, back to buisness.
Här mina vänner har ni ett par klipp ifrån dagens träning! Tjing tjong

http://www.youtube.com/watch?v=Upl6SFCX7rs

http://www.youtube.com/watch?v=KV2qHbaknK0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0