Jan. 11, 2011

Tenta imorgon. Är föga motiverad. Men kör på så gott det går. Ska iväg med Blixten till ridhus & rida senare i eftermiddag med, har hoppträning imon kväll så I have too. Annars är tenta-vila ett ord Blixten väl vet innebörden av.
Oftast brukar han nämligen få vila dagen innan tenta så jag kan maximera pluggandet och köra från morgon till kväll med endast ett litet avbrott för mockning & matblandning.
Men idag måste jag som sagt rida. Och det går alltid några timmar extra när man ska köra till ridhus ist. för att rida hemma. Men shit the same (skitsamma) liksom... det får funka ändå! Måste prioritera min pålle lite med.


Imorgon ska jag alltså skriva tenta i Miljöskyddsteknik, och hoppträna = inget utrymme för tentaplugg inför fredagens tenta i Tillämpad miljörätt, inte förrän torsdag. Men det bekymrar mig inte så mycket... även om det är svårt så får vi ha lagkompendium och böcker med oss till tentan.

Längtar till helgen kan jag säga! Om inte Daniel kommer ska jag passa på att åka iväg och bugga eller något. Njuta av frihet innan nästa kurser drar igång i nästa vecka. Få känna sig lite levande utan några måsten! =)

Men vet ni? Om 4,5 månad är jag (förhoppningsvis) nyutexaminerad Miljövetare... tjohooo! Då börjar det riktiga livet. Då ska jag flytta hemifrån och göra allt det där jag vill göra men inte haft råd till när jag pluggat! Nu är jag väldigt hemmakär så det blir inga avancerade grejer (jorden runt eller så), men lite sugen på en liten resa är jag förstås? Kanske att jag & Daniel åker iväg en liten sväng till hösten...


Förresten... om 3 dagar är jag & Daniel med i ett reportage i tidningen LAND, håll ögonen öppna ;)

Nej, back to work....











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0