15 januari

Var inne i stan idag för att köpa present till min brorsa (inte hunnit i veckan, tentaplugg = giltigt skäl?).
Var inne på Axells och tittade idag i alla fall... bad expediten om lite hjälp eftersom jag är en sån som måste diskutera och ventilera allting innan eventuellt köp, och min kära mamma inte var med.


Jag velade länge mellan olika sorters tårtspadar. Ja för jag tänkte han skulle få något seriöst nu när han fyller 20!
Jag pekade sen på några glas som var ganska häftiga och som liksom rullade runt på sin fot.

Jag: "Är det whiskeyglas?" frågade jag.
Expediten: "Jag vet inte" sa expediten. "Jag dricker inte alkohol".
Jag: "Nähä, okej".
Exp: "Men det kanske inte är någon bra 20års present. Det är till att uppmuntra till att dricka alkohol!"


Men ta och spänn av lite tänkte jag! Acceptera att jag/vi dricker alkohol så accepterar jag att du är en torrboll och inte gör det! ;)




Love, peace and understanding! /Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0