11.01.11

Haha.. jävla vinter, jävla halka ;) Sitter i bilen påväg tillbaks med häst & släp till stallet och känner mig lite halvstressad. Tänker sakerna jag ska göra när vi kommer fram i mitt huvud för att allt ska gå så snabbt som möjligt så jag kommer mig hem och kan fortsätta plugga ett par timmar.

När vi närmar oss stallet ser vi vadå? Jo... att en bil och hästsläp står still på grusvägen in mot stallet. Hmm tänker jag. Är det någon som kört fast idag igen? Jajemen! Idag var det Åzas tur. Hon hade hämtat Thinthin ifrån Helsingborg och inte kommit hela vägen upp mot stallet. Och bilen/släpet hade glidit lite i sidled så hon kunde varken lasta ur, köra framåt eller backa. Där ställde vi oss på kö bakom och väntade på stallägarn som skulle komma om en halvtimma och hjälpa till med traktorn. Jag liksom hoppade på stället av stress! =/ Men sånt här ska alltid ske när man har som minst tid.

Dessutom kom en annan stallkompis någon minut senare som också fick ställa sig på kö. Det var bara det att hon om någon hade bråttom eftersom hon skulle iväg och träna. Sheisse som det kan gå när det är blank-is ute! Åza hade ändå dubbdäck, men vad tusan hjälper det? Tuuuur vi har vår fyrhjulsdrift.



Så lite försenad blev jag till kvällsplugget, men nu har jag suttit en stund med det. Känns sådär inför imorgon! Men jag ska återgå till plugget typ en timma till, sen får det bära eller brista imorgon. Med facit i hand BORDE jag stannat hemma ifrån Daniels fest & det där i helgen. Men hallå det kunde jag inte göra! Nägonstans får man dra en gräns liksom! För som min kloka mamma säger; Livet är en ständigt pågående process!

Det innebär att man inte ska vänta på att leva. Man ska leva IDAG också =)

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0