magproblem

Var på vårdcentralen nyss och blev uppretad av en läkare. Försökte hålla mig lugn, men han hörde nog irritationen i min röst...

 Det är ju så att jag har haft problem med magen, ja mer eller mindre så länge jag kan minnas. Framförallt drog det igång ordentligt under högstadietiden då jag började stressa och pressa mig själv med betygen för att komma in på gymnasieprogrammet jag ville gå. Var till doktorn och fick "diagnosen" Colon Irritabile/IBS. Att jag skriver diagnos inom citattecken är för att jag ifrågasätter det allt mer och har kommit till en punkt då jag inte tror ett skvatt på det där bullshit´et. Det är bara en diagnos som ställs rätt och slätt när man inte kommer fram till något vettigt. Har under alla åren sedan dess, återkommit till doktorer med mina magbesvär utan något resultat. Har gjort diverse undersökningar, tagit prov på magsårsbakterier... utan att hitta nåt.

Det jag framför allt märker är att magen kör igång direkt på socker!! Och verkar även som den gör det på kolhydrater om jag äter många såna en dag. Jag är helt inne på att jag har överväxt av Candida (svamp som livnär sig på socker i kroppen). Alla symptom det kan ge, har jag mer eller mindre.
Och att det ligger till grund för aaaallt. Men doktorn bara skakade på huvudet och sa nej. Jag ville diskutera det, han skakade på huvudet igen. Han sa till mig att "inte för att förringa dina besvär.." men att det inte bara är till att knäppa på fingrarna. Men fan, det tror jag inte heller!! Men jag är så trött på att läkare inte kan se alternativa saker, att de bara vill skriva ut mediciner hit och dit. Jag ska kämpa för att bli bättre, jag accepterar inte att bli placerad i ett fack och sitta där! Jag ska fan visa dem allihopa!

Grrrrrrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0