Hoppträning för Björne


(min favvo-bild på oss ifrån en tävling i Åsbo för några år sen)




...ja det har det varit ikväll!

Blixten var laddad till tusen. TROTS att vi hoppade två banor i söndags. Snacka om att den hästen älskar att hoppa! Och är väldigt ärlig, aldrig en tanke på att stanna utan alltid bara på att hoppa och lösa problem längs vägen. Jag får lägga honom helt åt skogen om han ska stanna. Han är en riktig, riktig klippa som jag lärt mig mycket på! Och han känns riktigt fräsch, är i ganska bra kondition trots att det är tidigt på säsongen än. Han är suuuper-rolig att rida. Tänka sig att jag haft honom i 6,5 år... tyvärr har vi haft lite "hinder" längs vägen, men nu är det våran tur! Och jag kommer aldrig sälja honom. Han har sån stor personlighet.... är min lilla ögonsten!

Här är ett par filmklipp ifrån träningen, spana in ;)

http://www.youtube.com/watch?v=szCLspF8ukU

Här hoppar vi bana: http://www.youtube.com/watch?v=zYObhpE-T0Y
Fick hoppa om de 4 första hindrena sedan eftersom det gick lite för fort. Den rundan gick mycket bättre! Tyvärr är den inte filmad.


Godnatt med er! Höres imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0