Proviva, räddaren i nöden! ;)

Skulle suttit på bussen till skolan nu kl.8.

Istället sitter jag hemma och bäljer i mig ProViva. Ännu en dag med otroligt körig mage och illamående :( Har obligatoriskt seminarie mellan 13-16, så får se när jag åker. Vill ju så väldigt gärna gå på föreläsningen kl.10, om hur det är att jobba som miljö- och hälsoskyddsinspektör! Allra helst som jag precis själv fått jobb som miljöinspektör och börjar om mindre än 2 månader ;) :D

Men, i värsta fall.. så åker jag bara till seminariet i eftermiddag. Kan låna en bil av päronen så jag kan antingen köra om typ 50min och hinna på förmiddagsföreläsningen, eller bara sikta på seminariet och då ta bussen 10.30 eller köra till skolan absolut senast 11.50.. så det löser sig! :)



Apropå det här med jobb så fick jag i mitten av förra veckan veta att jag fick vikariatet som miljöinspektör här hemma på kommunen. Det känns otroligt bra!! Är liksom inne i värsta glädjeruset. Det är ju det här jag har kämpat för under dessa 3 åren. Att få en utbildning så jag kan få ett miljöjobb, och att veta att jag har jobb dagen efter jag tar examen är underbart! "Slippa" läsa vidare, slippa pendla. Kunna söka lägenhet och äntligen få flytta hemifrån, äntligen få klara mig själv! =))

Är så tacksam mina föräldrar som låtit mig bo hemma gratis till jag är 25. Som betalar en liten del av min häst varje månad och som sticker till mig extra pengar när det krisar i plånkan. Som alltid ställer upp, stöttar och finns där. Det har varit en förutsättning för att jag skulle kunna ha kvar min älskade häst, Blixten, under min studietid. Faktum är att Blixten inte hade gått att göra sig av med för han är verkligen mitt allt! Så jag är rädd för att jag hade skjutit på att plugga vidare ett bra tag, flera år, hade det då blivit av? Vill inte analysera i det, men jag är verkligen otroligt tacksam! Tack mamma & pappa för att ni är bäst <3


...Det är verkligen helt sjukt att examen är om mindre än 2 månader. Vilket är otroligt underbart, men också sjukt stressande. Sååå mycket att göra innan dess! Det hänger ihop med min strulande mage. Så magen, jag ber dig, orka med mig i 2 månader till, please!? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0