Snön vs. Linda

Jävla snö-fanskap!!
Skulle till stallet och mocka & blanda maten nu lite snabbt och smidigt eftersom jag har kvällsfodringen ikväll och inte vill göra allting då. Men det sket sig big time!! Körde nämligen fast i vallen vid infarten till stallet. Om jag ändå hade haft min egna gamla 740 och kunnat svära över den. Men nej, nu hade jag pappas Chrysler 300C...

Lite nervkittlande att stå med den bilen tvärs över hela vägbanan, precis efter ett bakkrön i detta hala väglaget I EN KVART. För ja, det tog en kvart innan jag lyckades röra bilen ur fläcken! Dumma snö. Ytterliggare en anledning till att jag borde hata snön! (Fast jag kan inte hata den... den är ju så myyyyysig!)




Andra starka anledningar till att jag borde hata snön är:

* Daniel har snöröjning på vintern. I ganska precis ett halvår. Vilket innebär att vi inte kan ses de helger det snöar. Och snön har en viss förmåga att komma på helger! Dock har den tajmat sig riktigt bra nu några veckor, hoppas på att den fortsätter med det!

* Ridningen blir fucked up, måste köra till ridhus var och varannan dag för att hålla igång hästen.


Hittills i vinter är ställningen, Snön vs. Linda: 2-1
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0