Männen i mitt liv...

Jaaa... det är D och Blixten det, och just vad det här inlägget kommer handla om ;)




Shiiiiit vad jag känner mig lycklig! Vet inte om det är tillåtet att må såhär bra som jag mår :)

Helgen har jag spenderat med min man. Han kom ner till mig i torsdags kväll och åkte hem tidigt, tidigt imorse. Som vanligt går helgerna ihop alldeles för fort. Och tiden där emellan för långsamt. Men helgen har varit i världsklass!!
I fredags drog vi till Ullared och shoppade julklappar (tänka sig... en kille som gillar Ullared och föreslår att vi ska åka dit!) I lördags körde han mig & Blixten till ridhuset så vi kunde rida... återigen, vilken kille!! Nu när det är snö och halt ute måste vi nämligen ha den stora fyrhjulsdrivna pick up-en när vi kör hästsläpet och då krävs BE-kort, vilket jag själv inte har. Förutom detta så har vi ätit god mat, tittat på bra filmer och haft långa sovmorgnar.




Ridningen igår var jag inte fullt så nöjd med. Blixten var pigg och springig, jag kämpade och kämpade och det gick väl hyffsat men jag blir bara så frustrerad på mig själv. Jag hatar verkligen att mina axlar begränsar mig i min ridning!! Har jag ont så sitter jag inte rakt och blir framåtlutad. Ont har jag så gott som varje dag, fast givetvis mer eller mindre. Om jag har "mer" ont och t ex någon säger till mig att sitta mer till höger i sadeln, kröker jag bara kroppen åt höger. Såna dagar funkar det liksom bara inte. Nu var det absolut inte så illa igår, men bra var det inte. Vet att det bara är jag som kan jobba mig ur det här... men eftersom jag haft problem i drygt 10 år så är det inte gjort i ett nafs direkt. Och tyvärr sätter dygnets få timmar hinder för detta också. Hade behövt träna allsidigt eftersom jag känner att mockning/ridning inte bygger upp mig utan snarare tvärtom. Men det är verkligen femton miljoner gånger bättre sen jag började hos kiropraktorn för 4-5år sen, och jag är så tacksam min ena tränare som tipsade om detta!!!! Anledningen till mina axel/bröstryggsproblem tror jag grundar sig i en avramling för 10-11år sedan. Men nog pratat om detta! Kan inte lova att jag inte nämner ordet axlar framöver, men ska aldrig mer göra en big deal av det här. Gillar inte att gnälla, utan vill försöka vara så glad och positiv i bloggen som jag är IRL!


Det har kommit ytterliggare några cm snö inatt och det känns verkligen som vintern är här för att stanna! Jag blickar framåt mot våren och tänker på alla träningar och tävlingar som kommer, allt jag vill göra med Blixten, hur mycket jag vill utvecklas både i hoppningen och dressyren.... Längtar :) :) :) För det är verkligen så, att Blixten & jag har inte ännu fått visa vad vi går för. Något jag verkligen vill göra. Jag vill testa våra begränsningar!!! :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0