today

Hovslagaren har precis varit här och slagit på nya fina skor OCH snösulor (äntligen snösulor!). Dock börjar det bli enorma mängder snö i terrängen så att rida ute är inte det lättaste. Ska försöka få de andra tjejerna i stallet till att visa mig någon äng vi får rida på. Så kan man åtminstone ut och motionsträna någon dag. Blir ju mjölksyra direkt.. men det är väl nyttig ridning det med ;) Annars är det ju ett evigt flängande till ridhus just nu. Jag tycker det är stressande att lägga flera extratimmar i stallet (i och med tentorna som nalkas) men det är INGENTING mot vad min kära mor känner. Hon hade nog inget hellre önskat än att jag hade BE-kort och kunde köra lite själv också. Men det kirrar vi nu i vår, så klarar vi oss lite mer själva nästa vinter ;) OM den också blir såhär extrem det vill säga!

Idag har jag börjat tentaplugga lite mer seriöst. Och har gjort upp ett schema jag måste följa för att grejja det här! 3 dagar har jag gett mig själv ledigt under "jullovet". Julafton, nyårsafton och dagen då Daniels födelsedagsfest är. Annars är det bara till att tuta & köra och om ork finns, pluggas det även lite på mina s.k "lediga" dagar. Tagga, tagga.. ska klara tentorna!! ;)

I lördags fick jag världens finaste julklapp av världens finaste Annie!!!!! Damn vad jag älskar den tjejen. Måste lägga ut en bild ikväll. Det är nämligen något hon gjort själv, som kommer rakt ifrån hjärtat. Vi skulle åkt pulka innan Thina & Mannes inflyttningsfest i lördags, men vi ställde in det för lite soffmys istället. Får ta pulka en annan dag. Och skridskor ska vi med åka har vi sagt. OCH skidor i Hestra. Kommer bli en rolig vinter... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0