Det blir aldrig som man tänkt sig!

Det blir inte alltid som man tänkt sig! Ofta blir det till det bättre. Så skulle man kunna säga om denna dagen.

Skulle varit i skolan i Halmstad mellan 9.15-16, men har ett litet eget påhittad jullov några dagar eftersom jag känner mig så matt och less på allt vad pendling heter. Behöver liksom samla krafterna och hitta gnistan igen. Det gäller att tolka sina egna signaler och bryta innan det är försent. På högskola är det ju så med att det är långt ifrån all närvaro som är obligatorisk... Man är ju liksom där för sin egen skull och ingen annans. Fastän jag har tagit mig någon hemma-dag på sistone så vill jag tro att jag ska klara tentorna här framöver. Jag brukar ha självdisciplin så det heter duga när det gäller plugg! No need to worry ;) Faktum är att jag lär mig bäst av att sitta hemma och plugga själv, än sitta på en föreläsning och lyssna. Såvida man inte hår därifrån med jäkligt bra anteckningar, tyvärr gör man inte det på de här kurserna vi läser nu.

Så min dag har varit ganska soft. Sovmorgon. Lite plugg har det såklart blivit. Och så passade jag på att hoppa på en dressyrträning! Har ingen fast träningsplats denna hösten, så tyvärr blir det inte att jag tränar dressyr speciellt ofta. Det passar inte alltid så bra tidsmässigt, jag gått i skolan väldigt sent på måndagar. Men idag passade det ju alla tiders, nu när det inte blev som det skulle...




OCH tränade är jag väldigt glad att jag gjorde! Fått lite ny inspiration. Och jag vill så mycket med Blixten att jag inte vet vart jag ska ta vägen eller börja. Tror att 2011 kan bli ett kanon-år för oss... hoppas :)





Filmsnutt ifrån träningen:
http://www.youtube.com/watch?v=EpWVlQMgT8c

Med detta säger jag tack & hej för idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0